След повече от десетилетие на бърз растеж, броят на китайците, които пътуват за САЩ, започна да намалява. И това кара градове, молове и туристически дестинации да се борят да обърнат тенденцията, пише Associated Press.
Пътуващите от Китай за САЩ намаляват с 5,7 процента през 2018 г. до 2,8 милиона, според National Travel and Tourism Office. Това е първият път от 2003 г. насам, в която броят намалява.
Напрежението между Вашингтон и Пекин е една причина за забавянето. Миналата година Пекин издаде предупреждение за пътуващите до САЩ, казвайки на гражданите си да се пазят от стрелби, обири и високата цена на медицинските услуги. Вашингтон отвърна със собствено предупреждение.
Агенцията цитира и млада китайка, която работи в международна търговска компания в Пекин. През май тя пътувала за САЩ за дипломирането на сестра ѝ, а семейството прекарало 10 дни в Илинойс. Тя посочва, че ѝ се искало да остане по-дълго, но не искала да допринася за икономиката на САЩ в разгара на търговската война. "Семейството ми ще похарчи над 100 000 юана (над $14 000) за 10 дни и това е достатъчно", казва Wang Haixia.
Има и други причини за забавянето. Икономическата несигурност в Китай кара по-малко заможните китайци да пътуват по-близо до дома си. 56% от туристите през последните три месеца на 2018 г. избират Хонконг, Макао или Тайван, в сравнение с 50% през 2017 г. Пътуващите по-далеч избират екзотични дестинации като Мароко и Непал.
Според експерти, забавянето ще е временно. Средната класа в Китай няма да спре да расте, а американското правителство очаква 2 процента ръст на пътуванията тази година до 3,3 милиона. През 2023 г. техният брой ще достигне 4,1 милиона.
Като цяло, чуждестранните туристи в САЩ намаляват. Данните за 2018 г. не са публикувани още, но през 2016 г. има спад от 2%, а през 2017 г. нивата са без промяна. Китай е на пета позиция по брой туристи, които пътуват за САЩ, след Канада, Мексико, Великобритания и Япония. Преди 10 години Китай дори не бе в топ 10.
Бизнесът в САЩ трябва да възприеме някои технологии, популярни в Китай, за да привлича нови туристи - особено младежите. Те са свикнали да организират и запазват пътуване чрез WeChat и да плащат през телефона си.