Решението на властите в Турция да призоват хората да останат вкъщи на фона на усилията за ограничаване на разпространението на коронавируса повиши търсенето на услуги за доставка, пише Daily Sabah. Така водещите компании трябва да променят своите планове за заетост. Очаква се около да се разкрият около 10 хил. допълнителни работни места, прогнозират представители на сектора.

Затварянето на кафенета и ресторанти и ограничаването на свободното движение на лица над 65 години допълнително предизвикаха бум в търсенето на този вид услуги. Поръчките за доставка до врата вече са се увеличили с над 50% в сравнение с периода от преди пандемията.

Онлайн търговия в Турция отбеляза ръст от 300%, при някои стоки

Онлайн търговия в Турция отбеляза ръст от 300%, при някои стоки

Купуват се предимно почистващи и хигиенни продукти

Председателят на Асоциацията на електронните търговски оператори Емре Екмеци заяви, че в момента в Турция има 250 хил. служители в сектора. Над 150 хил. от тях са товарни работници - както от частния сектор, така и от турската организация за пощенски и телеграфни услуги (PTT) - и над 100 хил. са куриери.

Той отбеляза, че те предвиждат 10% увеличение на заетостта в електронната търговия, така и при доставките.

Услугите за доставка до врата, са най-популярни в градове като Истанбул, Анкара и провинция Измир в Западна Турция, но ще се утвърдят и в други провинции, което също ще спомогне увеличаване на заетостта, казват от брашна.

Турски стартъп İsteGelsin, който доставя плодове, зеленчуци и месо, вече е наел 100 служители в период от една седмица. Изпълнителният директор на İsteGelsin.

И супермаркетите търсят още служители

Турската верига супермаркети Migros заяви, че ще наеме 1 000 души през следващите две седмици за онлайн доставки, за да отговори на нарасналото търсене на онлайн поръчки по време на епидемията от коронавирус. Според съобщение на отдела за човешки ресурси на турския гигант за търговия на дребно, новите работници ще отговарят за събирането и подготовката на онлайн поръчки в складовете и търговските вериги на компанията.

Компанията започна и да предлага опция за безплатни онлайн доставки за хора на възраст над 60 години.