Коронавирусът предизвика промяна в начина на пазаруване, което доведе и до нарастващо увеличение на онлайн продажбите в Турция, тенденция, която принуждава компаниите да търсят нови куриери и да закупят допълнителни превозни средства, предава Daily Sabah.
Тенденцията предостави възможности за бизнеса с електронна търговия да удвои, дори да утрои продажбите си. Потребителите предпочитат предимно основни хранителни и хигиенни продукти.
Дигиталната платформа на дистрибутора Carrefour SA отбеляза нарастване на трафика си 50%, в сравнение с миналата седмица. "Нашият оборот също се е увеличил с 50%. Най-висок растеж по отношение на оборота се наблюдава при сухата храна, меса, почистващото оборудване, парфюмерията, стоки за лична грижа и хигиенните продукти ", каза генералният мениджър Кутай Карталйолу.
Като цяло средният ръст при продажбите на почистващи и хигиенни стоки и продукти за медицинска защита, е нараснал с над 300%.
Друг търговец на дребно, Migros, също наблюдава голямо търсене на стоки, като хигиенни продукти. Вече има повече от 126 хил. случая на коронавирус в световен мащаб, след като Световната здравна организация (СЗО) за първи нарече разпространението на вируса пандемия. Почти 7000 случая са регистрирани през изминалия ден, което значително надминава средния дневен брой, съобщаван в Китай по време на първоначалния пик на вируса.
GittiGidiyor, един от водещите сайтове за електронна търговия в Турция, отбеляза трикратно увеличение на дневната си средна стойност, заяви генералният му мениджър. "Най-продаваните продукти са витамини, добавки, хигиенни продукти и дезинфектанти. Забележимо увеличение има и на продажбите на антибактериални сапуни и мокри кърпички, тоалетна хартия и пакетирана храна. Над десетократно увеличение се наблюдава в продажбите на бобови и маслодайни продукти ", каза той.
Търговците заявяват, че никога не е имало такава активност от страна на клиентите в сайтове за електронна търговия, продаващи храни, одеколон, хигиенни продукти и медицински продукти. Някои сайтове посочват, че не могат да изпълнят всички поръчки за суха храна и одеколон.
Нарастващото търсене принуди сайтовете за електронна търговия да наемат нови куриери. Въпреки това, нарастващата нужда от куриери също мобилизира пазара на моторни превозни средства. Някои компании са направили поръчки за до 2000 мотоциклета.