Промяната към производството на електромобили може да коства стотици хиляди работни места на една от най-големите индустрии в Германия. Автомобилният сектор може да загуби 410 000 работни места до 2030 година в резултат на това, пише местното издание Handelsblatt, цитирано от Reuters.

Само в сегмента на производството на двигатели и на скоростни кутии 88 000 работници са в риск да загубят работата си, твърдят от вестника, позовавайки се на доклад на ресорна комисия към германското правителство.

Причината за загубата на работни места е, че производството на двигателите за електромобили се нуждае от по-малко части, а също така те изискват по-малко поддръжка за разлика от двигателите с вътрешно горене, твърдят експертите.

"Автомобилното производство ще става по-автоматизирано и няма да може да поддържа настоящето ниво на заетост в сектора", казва председателят на комисията Хенинг Кагерман.

Електромобилите заплашват сърцето на германската икономика

Електромобилите заплашват сърцето на германската икономика

Служителите вече усещат върху гърба си промените в индустрията

През 2018 година в сектора заетите са 834 000 души, което е най-високото ниво на заетост в индустрията от 1991 година насам. Според изчисленията това означава, че в следващите две години броят на работните места може да намалее почти наполовина.

Преди време президентът на Германската асоциация на автомобилната индустрия Бернард Матес коментира, че страната може да загуби 70 000 работни места до 2030 година, което е доста по-оптимистична прогноза на фона на 400 000 работни места.

Понеговите думи негативният ефект от съкращенията ще се усети основно в по-малки градове в страната, където местната икономика е силно зависима от автомобилната индустрия.

През декември пък стана ясно, че през 2019 година в индустрията в глобален мащаб са били съкратени около 20 000 служители, а очакванията за следващите години достигат 80 000 души. Основната част от тях ще бъдат концентрирани в страни като Германия, САЩ и Великобритания.

Преходът към електромобилите вече струва 80 000 работни места

Преходът към електромобилите вече струва 80 000 работни места

Ако автомобилната индустрия беше държава, щеше да шестата най-голяма икономика в света