До днес бе спекулация, но потвърждението дойде официално от блога на Google. От начало на 2018 година Chrome (браузърът разработван от Google) ще започне да филтрира всички реклами в сайтове, които излъчват "досадни" или "дразнещи" реклами.

Тук следва да отбележим, че дефинирането на какво е "досадно" и "дразнещо" се очаква да бъде определяно от стандарт на "Коалиция за по-добри реклами", в която влизат редица рекламодатели, мрежи за сервиране на реклама, медии и браншови организации. Този процес ще бъде субективен в малка или по-голяма степен.

В общия случай, тази промяна се очаква да доведе до сериозно разместване в интернет рекламата, като формати, прелитащи върху съдържанието или големи банери залепени в сайтовете, се очакват да доведат до наказание от страна на Chrome за всички реклами в дадения сайт.

Тези формати вероятно са наистина най-дразнещите, но са и сред същественото приходно перо на голяма част от интернет медиите. Спирането им ще има негативен ефект върху приходите на медиите, а учудващо или не, нито един от форматите, които са класифицирани като лоши в стандарта, не се предлага от платформите на Google.

Chrome е браузърът с най-голям пазарен дял в България и по света, като на мобилни устройства той надхвърля 80%. Тоест филтрирането на рекламите със сигурност ще има ефект върху всяка една медия, ако бъде приложен върху нея.

Защо го прави Google?

Причината е сравнително проста - компанията се надява с блокирането на "лошите" реклами да спре разпространението на стандартните AdBlock плъгини, които придобиват все по-голяма популярност.

Дали това решение ще доведе до желания ефект е трудно да се предположи към днешна дата.

Според информация на Vice, подобно решение от страна на Google може да срещне отпор от Европейската комисия, но в САЩ вероятно не би имало проблеми с него.

Web Media Group

Web Media Group следи официалните стандарти за "добри" и "лоши" реклами и ще вземе предвид пазарната ситуация при обновяване на предлаганите формати и ценообразуването.

През последните месеци WMG работи в посока имплементиране на сегменти от аудитории, разработва собствени формати познати и като "Native Ads" и други новости в сферата на интернет рекламата.