Google днес официално обяви датата на пускането на вградената в Chrome функционалност за блокиране на реклами. След 15 февруари 2018 година, всички сайтове, които за повече от 30 дни имат статут "Failed" в техния "Ad Experience Report", ще спрат да показват всички реклами в Chrome, както на компютри, така и на мобилни устройства.
Промяната е толкова съществена, че вероятно ще промени изцяло интернет рекламата по света, а в частност и в България. Блокирането на реклами ще бъде не просто за рекламите, които не отговарят на изискванията на Coalition for Better Ads, а на всички реклами в сайтовете, които нарушават тези изисквания.
Важни факти:
- 15 февруари е стартът на "блокирането" - сайтове, които за повече от 30 дни са със статут "Failed", няма да визуализират реклами в Chrome.
- Блокирането е на ниво домейн. Тоест дори да излъчвате реклами, които не отговарят на изискванията само в поддомейн (напр. sub.example.com), тя ще важи за целия домейн (example.com и всички негови поддомейни).
- Блокирането няма да е вечно и ще може да бъде сваляно след преразглеждане на сайта.
- Сервирането на реклами, които не отговарят на изискванията, в други браузъри освен Chrome, също ще води до блокиране.
- "Ad Experience Report" се намира в секцията Tools (Инструменти) на Search Console (бивше Webmasters Tools).
- Основните формати, които ще довеждат до цялостно блокиране на рекламите, са: Interstitials & Popup, автоматично видео със звук, големи "залепени" реклами, честота на рекламите над 30% от съдържанието на сайта, мигащи анимирани реклами и други аналогични формати.
Формати, които ще доведат до блокиране на рекламите
Web Media Group планира през януари 2018 да промени изцяло рекламната си тарифа, като форматите, които могат да доведат до цялостно блокиране на рекламата в сайтовете ни, няма да могат да бъдат закупувани и няма да се предлагат. Това в частност ще доведе до отпадането на всички Interstitial формати, всички Sticky формати, всички Auto-Expandable формати, както и TVC банери с включен звук.