"Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля.".
Това заяви пред Нова телевизия бившият шеф на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов, който остана в ръководството на АПИ.
По думите му преговорите, които АПИ и Столична община водят, е да прецизират всички крайградски части - къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система. Стремежът е да се намери такова решение, което да не лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път.
"За мен това са измислени скандали, никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала. Тя винаги е била планирана като крайградска магистрала и е част от републиканската пътна мрежа. Не може да се разглежда само фрагментарно дали да има там винетки по няколко причини - ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София е доста сериозен", допълни инж. Атанасов.
През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила. Според Дончо Атанасов, дори само само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губи огромен ресурс.
Атанасов се надява днес да се стигне до споразумение. В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община - "Надежда", "Връбница", "Нови искър", "Сердика" и "Кремиковци", които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента.
Инж. Дончо Барбалов, който е зам.-кмет на София по финансите, се надява да се стигне до споразумение жителите на селата край Северната скоростна тангента да не заплащат винетна такса. Барбалов отчита, че този път е заложен като транзитен, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града и свръзва северните райони на града. "Така че надявам се да успеем да запазим неговото предназначение, както беше планирано", каза зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов.
По повод сигналите за проблеми в системата за новите винетки инж. Дончо Атанасов обясни, че всички проблеми в електронната система ще бъдат изчистени.
"Парите на водача, който е платил два пъти една и съща годишна такса ще бъдат възстановени, а ако има грешки в електронната система, те ще бъдат отстранени в най-скоровреме", увери Атанасов.