Лесно е да печелите пари, когато имате много клиенти, икономика процъфтява и всички са доволни. Но какво правите, когато тези неща се променят? Ако не сте изградили достатъчно "здрав" бизнес, той трудно ще оцелее дълго.
Големите предприемачи изграждат империи, които могат да издържат на бури, продължаващи и години. Entrepreneur представя няколко от стратегиите, които са използвали, за да направят това.
1. Съсредоточете се повече върху бизнеса си и не толкова върху заобикалящата го среда
Проблемите в икономиката стресират хората и ги карат да се отказват. Фирмите, които оцеляват и дори процъфтяват, когато нещата стават по-трудни се управляват от хора, които са фокусирани най-вече върху бизнеса, отколкото върху света около тях.
Естествено, не може изцяло да пропускате случващото се и трябва да се нагласяте към непрекъснато променящите се нужди на вашите клиенти. Но не трябва да стоите и да се притеснявате, че потребителите ще спрат да купуват продукта ви.
Ако продължите да отговаряте на техните нужди, те ще се връщат при вас - дори и пред наличие на финансова криза. Трябва да помните защо компанията ви съществува, да се фокусирате върху основната ѝ цел и бизнесът ще се развива.
2. Адаптирайте се
Компаниите оцеляват и в трудни времена, защото са свикнали да се адаптират. Техните нужди се променят заедно и с тези на клиентите. Трябва да можете да се адаптирате регулярно, защото когато нещата стават трудни вие ще трябва да правите определени промени в бизнеса си. Те могат да се изразяват в нови решения за съхранение, актуализация на бонусната система или промяна в основния продукт или услуга, която продавате.
3. Привличайте клиентите на конкурентите си
Хората са непостоянни. След години ползване на един вид шампоан, те решават да го сменят заради реклама, която обещава допълнителни минерали за укрепване на косата.
Имайки това предвид, трябва всеки ден да се стремите да печелите клиентите си. В противен случай те ще ви напуснат заради първия маркетингов трик или лъскава реклама, когато най-малко очаквате. Вместо да излагате бизнеса си на риск от загуба на клиенти, станете "крадец на клиенти". Най-силните компании постоянно изследват какво търсят потребителите и се стараят да им го осигурят.
Бъдете тази компания. Научете какво иска клиентската ви база и им го дайте. Това ще я поддържа и ще привлечете нови хора, за които никога не сте мислили, че ще изоставят конкурентите ви.
4. Не спирайте да маркетирате
Oсобено когато натрупате повече приходи, нещото, за което трябва да помислете, е маркетингът. Успешните предприемачи знаят, че добре похарчените пари за маркетинг са жизнената сила на бизнеса. Без достатъчен бюджет за него е трудно да поддържате връзка с клиентите си и да достигате до нови.
Когато настъпят икономически проблеми, разходите за реклама са едно от първите неща, които намаляват. И ако не друго, такава ситуацията може да ви осигури идеалната среда за стимулиране на маркетинговите ви усилия.
Добре е при тези обстоятелства, когато конкуренцията ви е притеснена и намаля бюджета за маркетинг вие да се издигнете с най-добрите си послания. Така ще изпъкнете в пространството и ще имате шанс да доминирате на пазара.
5. Пренасочвайте инвестициите си
Важно е да търсите в компанията си всичко, което не ви носи добавена стойност и да го елиминирате. Може би бизнесът ви има добри продажби. Може би всеки продукт и услуга, която предлагате, ви носи пари. Но какво ще стане, ако обновите най-зле представящия се ваш продукт? Или ако го елиминирате и насочите ресурсите от него към най-добре представящия се продукт? Колко пари бихте спечелили от това?
Старайте се непрекъснато да подобрявате бизнеса си, да търсите нови възможности и така ще ви бъде по-лесно в трудни времена.
6. Подобрявайте потребителската си пътека
Естествено, в бизнеса е важно да продавате и колкото повече продавате толкова повече пари печелите. За да постигате максимални продажби непрекъснато, правете оценка на потребителската пътека (фуния). Как хората навлизат в нея, колко често я завършват до края и къде по веригата отпадат? Отбележете слабите места, подобрете ги и ще превърнете напускащите ви клиенти във връщащи се такива. Опитвайте се постоянно да увеличавате клиентската си база, да наблюдавате навиците на потребителите си и да ги канализирате във ваша полза.
7. Вярвайте в това, което правите
За да имате процъфтяващ бизнес, трябва да обичате това, което правите и да вярвате, че услугата или продуктът ви е нещо необходимо. Ако вие се съмнявате в тяхната нужда, защо някой друг би искал да ги купи?
Вярвайте в това, което предлага компанията ви, защото има много гладни предприемачи, готови да заемат мястото ви и знаещи, че клиентите им ще се нуждаят от това, което могат да им предложат.