В сферата на интернет рекламата има стотици технологии, които измерват трафика, поведението и демографския профил на посетителите на даден сайт. Web Media Group използва данните на няколко такива технологии, между които Google Analytics, Quantcast и Gemius.

Facebook също може да предоставя базови данни за трафика на уеб сайтовете чрез Facebook Analytics и tracking pixel, който се използва за целта. WMG направи експеримент и през април 2017 събираше данни за аудиторията си, като данните са повече от любопитни. За разлика от други метрики, Facebook има съществена прецизност за демографията и местоположението на потребителите. Също така до голяма степен е решен проблема с "дублираните" потребители на различни устройства, тъй като те често са влезли в своя Facebook профил и могат по-лесно да бъдат идентифицирани като "един и същи човек". Разбира се, това също идва с редица условности и трябва да е ясно, че 100% коректни данни няма.

Данните на Facebook за април 2017 показват, че четирите медийни сайта на WMG са достигнали до общо 1.2 милиона потребителя през месеца. По-интересното е, че според Facebook, по-голямата част от читателите на Lifestyle.bg са жени (38% спрямо 29% мъже и 33%, за които няма информация), което е противоположно на данните, които всички останали метрики показват.

Разлики в разпределението по пол и възраст на налице и за всички останали сайтове, но те не са в такава степен огромни, както в Lifestyle.bg.

Друго съществено разминаване е свързано с местоположението на потребителите. В повечето метрики освен Facebook, София има дял от над 45% от потребителите. Това вероятно се дължи на факта, че те използват геолокиране по IP. Поради специфика на пазара, в България целия мобилен (2G/Edge/3G/4G) трафик се разпознава като такъв от София. Facebook много често използват в мобилните телефони геолокация, която са взели чрез GPS през приложението им. Според данните, трафикът от София е в рамките на около 32%-35%, като за останалите български градове той нараства пропорционално и на данните от другите метрики.

Последната интересна част от данните е свързана с интересите на потребителите. Подобни данни са налице и в други метрики, като например Google Analytics и Quantcast показват обобщени такива. Във Facebook Analytics има доста повече конкретна информация.

Така например, интересите на читателите на Money.bg са към марки като Samsung, National Geographic, Milka, Lidl, eMag, Grabo, Mtel и Vivacom. При News.bg интересите са към Samsung, Lidl, Зайо Байо и Kaufland.