След като през този месец стана ясно, че Volkswagen засега замразява проектът за изграждането на своя нов завод в Турция, темата за възможността България да привлече концерна за тази инвестиция беше подновена. Междувременно бяха намесени още апетитите от страна на Румъния и дори на Хърватия за готвеното вложение от над 1 милиард евро.

Сега според германските медии друга държава от Източна Европа може да "открадне" част инвестицията, първоначално готвена за Турция. Според изданието Automobilwoche, цитирано от специализираната платформа Automotive News Europe, Volkswagen може да се спре на Словакия, където да се произвежда моделът Passat.

През тази седмица предстои заседание на надзорния съвет на германската група, на което се очаква да бъде решено какво ще се случи с инвестицията.

Volkswagen не търси нова площадка за завода си в Източна Европа, а изчаква Турция

Volkswagen не търси нова площадка за завода си в Източна Европа, а изчаква Турция

Това твърди Deutsce Welle, позовавайки се на представител на компанията

Изборът трябва да бъде направен скоро, ако компанията държи да спази първоначално обявените срокове, според които производството в бъдещата база трябва да започне до октомври 2022 година. До тогава трябва да приключи производството на Passat в базата на компанията в германския град Емден, което трябва да бъде преместено.

Според Automobilwoche един от вариантите е Volkswagen да избере за тази цел вече работещият мащабен завод на групата в словашката столица Братислава. В момента от там излизат VW Touareg, Audi Q7, Seat Mii и Skoda Citigo.

Плановете са производството на последния от тези модели да бъде спряно заради слабо търсене. Това от своя страна би освободило капацитет за друг модел.

Експерт: България е с по-добри шансове за привличането на Volkswagen от Румъния

Експерт: България е с по-добри шансове за привличането на Volkswagen от Румъния

Ако се спазват предварително избраните срокове, няма да има време за нови кандидати, казва Георги Ангелов

За новия завод от германския концерн избраха турския град Маниса, който се намира на 40 километра от Измир. Готвената производствена база там трябваше да бъде с капацитет от 300 000 автомобила на година.

В бъдещата база освен Passat трябваше да се произвежда Skoda Karoq SUV. Плановете бяха заводът в Турция да облекчи натоварването в чешката база, където се прави моделът. Според Automobilwoche вече е взето решение част от производството Skoda Karoq SUV да бъде преместено към Братислава.