Комисията по разузнаването към Сената на САЩ по-късно тази седмица ще публикува доклад за мащаба на дезинформационната кампания на Русия около президентските избори през 2016 г.
Докладът е проучил милиони публикации и разкрива, че руснаците са използвали всяка голяма социална мрежа, за да помогнат за избирането на американския президент Доналд Тръмп, уточнява в. "Вашингтон пост".
Комисията не е подкрепила констатациите от проучването, извършено от Оксфордския университет и фирмата за мрежов анализ Graphika. Докладът показва как Агенцията за интернет изследвания в Санкт Петербург (станала известна като "руската ферма за тролове") е таргетирала ключови групи по интереси в подкрепа на избирането на Тръмп.
Изследователите са използвали данни, предоставени от технологични гиганти като Google, Facebook и Twitter, а докладът също така предлага и някои от първите подробни анализи за ролята на YouTube и Instagram в кампанията на Русия.
Според информацията на "Вашингтон пост" Facebook е споделил само публикации от профили, които са купили реклами, докато данните от YouTube, който е собственост на Google, са били трудни за проучване. Изследователите също така са установили, че е трудно като външни лица да събират и анализират данни от Twitter.