Продажбите на автомобили в Китай може да запишат исторически спад за първите два месеца на 2020 година. Основна причина за това е бързото разпространение на коронавируса в страната, който добавя допълнителен натиск върху производителите от сектора на най-големия пазар на коли в света.
Предварителните прогнози на China Passenger Cas Association показват, че продажбите в страната могат да се свият с между 25 и 30% за периода януари-февруари. В допълнение епидемията може да донесе спад от 5% на продажбите за цялата година, показват още данните, цитирани от Bloomberg.
Търсенето в Китай вече страда от безпрецедентен спад в продължение на три години преди разразяването на епидемията в град Ухан. Около две трети от икономиката на страната беше в застой в продължение на една седмица, а производителите там срещат затруднения във възстановяването на производството си.
"Китайската автомобилна индустрия никога не е трябвало да се справя с толкова много негативни фактори", посочва Куй Донгсу, който е главен секретар на браншовата асоциация.
"Ще отнеме месеци икономическата активност да се върне към нормалното си ниво. В допълнение покупателната способност на хората ще бъде подкопана от намаляващите доходи", допълва той.
Компании като Tesla, Volkswagen и Toyota вече предупредиха за това, че техните операции в Китай ще бъдат засегнати.