Производителят на Peugeot, PSA Group, и Fiat Chrysler ще запазят всички марки автомобили, ако сливането на стойност $50 милиарда бъде осъществено, заяви главният изпълнителен директор на френската група Карлос Таварес. Той ще застане начело и на обединението, ако то стане реалност.
По думите му, двете компании се допълнят взаимно - и географски, и технологично. Fiat Chrysler (FCA) получава 66 процента от приходите си от Северна Америка, а PSA - едва 5,7 процента. Европа остава основният двигател за френската компания.
"Няма съмнение, че това ще бъде много добра сделка за двете страни", заяви уверено Таварес пред френската телевизия BFM Business. Сделката ще помогне на компаниите да обединят ресурсите си, за да отговорят на новите тежки правила за емисиите, както и да увеличи възвръщаемостта на инвестициите в електромобилите.
Той посочи, че нито един бранд няма да бъде премахнат. PSA притежава пет, включително и Citroen и Opel, докато FCA има девет, сред които Alfra Romeo, Maserati и Jeep.
Един от най-важните въпроси се върти около възможно съкращаване на работни места. Двете групи имат общо 400 хил. служители, а правителствата в Рим и Париж са твърдо против съкращаването на част от тях.
Според Таварес това няма да бъде проблем, тъй като компаниите ще успеят да спестят милиарди евро всяка година след сливането и без да затварят заводи.