Четирите медии под шапката на Web Media Group отчитат за първи път от години значим ръст на директния трафик, като за първите шест месеца на 2018 г. ръстът е над 22% в сравнение със същия период на 2017 г. Директният трафик често е асоцииран с разпознаваемост на марката, както и с лоялност на читателите.
Навлизането на социалните мрежи, и в частност на Facebook, през годините промениха съществено структурата на трафика в медиите, като този процес бе особено интензивен в периода 2011-2016 година, когато Facebook имаше ключова роля в посещаемостта на редица медии, включително бидейки основния източник за много от тях.
В периода 2011-2015 сайтовете на Web Media Group страдаха от слаб, но постоянен спад в директния трафик, като най-голямата социална мрежа има съществена роля в промяната на поведението на потребителите.
През 2016 г. и 2017 г. news.bg, money.bg, topsport.bg и lifestyle.bg успяха да спрат процеса и да отбележат ръст в директния трафик, но в значително по-малка степен. Отдръпването на Facebook от новинарското съдържание в началото на 2018 г. изигра катализираща роля в ръста, който Web Media Group отбелязва през първите шест месеца, като нивата на директни посещения в края на полугодието леко изпреварват най-силните месеци на 2011 година.
Важно е да се отбележи, че през юни 2018 г. за първи път е налице съществен спад на трафика от Facebook спрямо съпоставим месец от предходна година. Това се случва на фона дори на Световното първенство по футбол в Русия. Спадът на трафика от Facebook през юни 2018 г. спрямо юни 2017 г. в четирите сайта на Web Media Group е в порядъка на 13%-22%. Общият трафик в групата от всички социални мрежи има относително малък дял и е под 8% от общия брой посещения.
Вярваме, че ръстът на директния трафик се дължи на добрата разпознаваемост на медиите на групата, удобния дизайн, принципната липса на твърде натрапчиви рекламни формати, както и разбира се, на качественото съдържание, което се стремим да поднасяме максимално обективно.
Благодарим на нашите читатели за доверието.