Октомври 2017 бе един от най-силните месеци за Web Media Group до момента, като по данни от Google Analytics, по критерия уникални потребители той е рекорден и за четирите медийни сайта на групата. News.bg има близо 1 милион уникални посетители, Money.bg - над 700 хиляди, Topsport.bg - 616 хиляди, а Lifestyle.bg - 526 хиляди.
Извън по-големия обхват на всички сайтове на Web Media Group, рекордни са и стойностите за брой посещения и метриката "четения на статии". Четения на статии е метрика, която касае единствено импресии върху съдържание и изключва всички други импресии (например на заглавната страница). Четенията на статии надхвърлят 15 милиона, което е с 11% ръст спрямо септември 2017 година.
AdBlock
Нивото на използване на AdBlock в сайтовете на групата се запазва ниско през октомври 2017, като това се дължи едновременно на продължаващия ръст на мобилния трафик, а от друга страна на ограничаването на сервиране на реклами върху съдържанието, както и на политиката на прецизно филтриране на рекламните банери, което води до по-голям дял на потребителите, които изключват AdBlock за сайтовете на WMG.
Сайт | Дял на импресиите с AdBlock |
---|---|
News.bg | 4.25% |
Money.bg | 3.35% |
Topsport.bg | 2.70% |
Lifestyle.bg | 2.76% |
* Не всички разновидности на приложенията за блокиране на реклами могат да бъдат измерени, въпреки това считаме, че "неизмерената" част е несъществена.
Мобилно потребление
Мобилното потребление е сред основния двигател на ръста на трафика, като разпределението на посещенията по сайтове е както следва:
Сайт | Компютри и лаптопи | Мобилни телефони | Таблети |
---|---|---|---|
News.bg | 38.92% | 54.91% | 6.17% |
Money.bg | 27.94% | 65.47% | 6.59% |
Topsport.bg | 34.12% | 60.10% | 5.78% |
Lifestyle.bg | 29.61% | 63.04% | 7.35% |
Източници на трафик
WMG има за цел да диверсифицира източниците си на трафик и да изгражда лоялна аудитория. Поради това компанията залага на микс между източниците на трафик, като не разчитаме даден канал да бъде твърде съществен. Най-голям дял заема директният трафик, след което се нареждат този от търсачки (основно Google), препратки между сайтовете на групата и социални мрежи (основно Facebook).
На графиката е представена разбивка на трафика за всички посещения в сайтовете на WMG според източника му.