В сферата на интернет рекламата все по-голям дял заема автоматизирането закупуване на рекламен инвентар, което бива обобщено в термина "programmatic advertising". WMG предлага programmatic решения от години, но от началото на месец май ще предложи на пазара и Programmatic Guaranteed сделки или автоматизирано закупуване на гарантиран инвентар.
Основно изискване към агенциите и рекламодателите, които искат да използват тази опция, е наличието на Google DBM или друга Demand Side Platform (DSP), която има достъп до Google Ad Exchange.
Основната разлика между Programmatic Preferred Deal и Programmatic Guaranteed е, че в първото инвентарът не е гарантиран за купувача, тоест възможно е той да не е в състояние да закупи целия искан обем поради други сделки.
При Programmatic Guaranteed обемът е гарантиран от страна на медията и се изпълнява с най-висок приоритет. Повече за Programmatic Guaranteed и разликите му с Preferred Deals можете да научите тук (на английски).
Друга основна разлика е, че през Programmatic Guaranteed купувачите ще имат достъп до информация за трафика на всяка една позиция, нещо, което не е налично при Preferred Deals.