Използването на AdBlock приложения се разраства, като по оценки на PageFair, загубите в световен мащаб достигат до 22 милиарда долара. Използването на приложения за блокиране на реклами е популярно и в България, но въпросът е колко точно?
За разлика от държави, в които се твърди, че процентът на използващите го достига до 40, в България вероятно сме все още далеч от тази цифра.
Данни за нашата страна липсват, но в желанието си за по-голяма прозрачност спрямо рекламодатели и партньори, Web Media Group периодично ще публикува данни за потреблението с приложения за блокиране на рекламата. Данните са единствено от сайтовете на WMG и не са представителна извадка за българския пазар.
Процент на импресиите с AdBlock
През юни 2016 средният процент на използвалите AdBlock за сайтовете News.bg, Money.bg и Lifestyle.bg е 11%. Базира се на процента импресии, при които е имало блокиране, а не на уникални посетители или посещения.
За Topsport.bg цифрата е по-ниска - 7%, което вероятно се дължи на факта, че WMG ограничава достъпа до коментарите под статии за потребителите, които ползват AdBlock.
По-долу можете да видите и разбивка по браузъри.
Процент на блокираните импресии по браузър