Бившият председател на борда на Nissan Карлос Гон избяга от Япония. Понастоящем той е в Ливан, а бягството му преди съдебния процес по обвинения за финансови нарушения стана повод прокурори да извършат обиск в жилищата му в столицата Токио.

Прокуратурата в Япония не коментира веднага действията на Гон, пише Associated Press. Междувременно правителствените служби в страната са в почивка за новогодишните празници и също не коментират бягството на обвиняемия. Не е ясно как Гон е успял да избяга от строгото наблюдение, под което се намираше в Япония.

Самият Гон посочи по-рано през седмицата, че ще замине за Ливан, защото смята, че правосъдната система на Япония е несправедлива. Той искал да избегне политическо преследване. Очаква се Гон да даде интервю следващата седмица.

Властите в Ливан посочват, че Гон е влязъл в страната по законен начин и няма причина да се предприемат никакви действия срещу него. Япония няма договор за екстрадиция с Ливан.

Адвокатите на Гон посочиха, че не знаят за бягството му. Те имали всичките му паспорти - той има френско, ливанско и бразилско гражданство. По данни на японската обществена телевизия NHK TV обаче Гон е имал два френски паспорта.

Гон многократно пледираше, че е невинен. Според него чрез обвиненията властите в Япония искат да предотвратят по-голямо сливане между Nissan и Renault.

Вследствие на бягството си Гон изгуби гаранцията си, която беше дал, за да излезе от ареста. Тя е в размер на 1,5 милиарда йени, или 14 милиона долара.

Карлос Гон получи четвърто обвинение

Карлос Гон получи четвърто обвинение

Доскорошният директор на алианса Nissan-Renault все още е в ареста

Междувременно скандалите около Гон се отразиха изключително лошо на Nissan и Renault - двете компании са най-слабо представилите се автомобилни производители през 2019 година според индекса на Bloomberg World Auto Manufacturers.

В рамките на миналата година акциите на Renault са поевтинели с 23%, а тези на Nissan - с 28%.

Третият партньор в алианса - Mitsubishi, също се представя зле през годината - акциите на компанията поевтиняха с 24%.

Скандалът понижи печалбите на Nissan до най-ниските стойности за последните 10 години. Renault пък отстрани главния си изпълнителен директор и намали очакванията си през месец октомври 2019 година.

Иначе трите компании имат план за засилване на сътрудничеството си и рестартиране на съвместните си операции. Cĸaндaлът пpeĸъcнa ycилиятa зa cъвмecтнo paзгpъщaнe нa индycтpиaлни пpoeĸти и пocтигaнe нa иĸoнoмии в paзxoдитe, ĸoeтo e вce пo-жизнeнo нeoбxoдимo зapaди пo-cлaбoтo тъpceнe нa aвтoмoбили в cвeтoвeн мaщaб.

Изтoчници oт Rеnаult твърдят, чe бъдeщa oбщa плaтфopмa зa пpoизвoдcтвo нa eлeĸтpoмoбили щe бъдe eднa oт ocнoвнитe цeли нa бopдa нa cъюзa, която ще цели заздравяването на отношенията между компаниите.

Renault и Nissan съживяват обединението си с акцент върху производството на електромобил

Renault и Nissan съживяват обединението си с акцент върху производството на електромобил

Алиансът се съсредоточава върху производството на електромобили