Възможността за дистанционна работа е голямо предимство за служителите, след като пътуването до офиса в големите градове отнема повече време. А има дни, в които изникват непредвидени ангажименти и работата от дома е сериозно удобство.

Компаниите от своя страна също приеха доста гъвкави политики, които позволяват така наречения home office или работа от вкъщи. Остава обаче въпросът дали разстоянието не възпрепятства работния процес и комуникацията с колегите.

Въпреки редицата приложения, които днес интернет и технологичните компании предоставят, за поддържане на дистанционна делова кореспонденция, има риск от неразбирателство, когато даден служител не е в офиса.

Quartz предлага три съвета за това, как да направите впечатление, когато работите от дома си и не сте с останалите колеги, което потенциално ви оставя извън работната среда за конкретния ден.

1. Направете присъствието си забележимо

Съществува максима, че това, което не се вижда се забравя, което не би трябвало да важи за служител, работещ от вкъщи. Въпреки това се случва доста често. Изследване на сайта сочи, че 56% от хората, работили дистанционно, не са разбрали определена информация правилно. А 70% признават, че са се чувствали като аутсайдери.

За да се чувствате част от работния процес, въпреки разстоянието, уверете се, че вашите колеги знаят точно къде сте или поне, че сте на линия за контакт. Например, ако излезете за обяд или кафе, променете статуса си на отсъстващ или предупредете, за да не изпуснете важна информация.

2. Създайте работна обстановка

Колкото и да изглежда удобно още със ставането да включите лаптопа си и да свършите малко работа още преди да сте станали от леглото, това не е съвсем правилно. Според кариерни експерти такъв подход може да доведе до повече стрес и напрежение.

Те обаче не препоръчват и другия вариант, в който да обособите специално място, където да работите. Намирането на подходящо бюро, стол и друго необходимо оборудване отнема време.

Най-добрият начин според експертите е да се изготви план за работния ден. Планирането на излизане за обяд или кафе, както в офиса, помага за по-голяма продуктивност.

3. Нека гласът ви да се чува

Тъй като служителите, които работят дистанционно не присъстват в офиса физически, говоренето става изключително важно. Това не означава да доминирате във всеки разговор, но не трябва в никакъв случай да заглушавате съобщенията, а да допринесете за една смислена дискусия.

Изследване на Университета в Аризона е показало, че служителите, които участват в общи дискусии са по-щастливи от тези, които просто се включват в малки разговори.

Работещите дистанционно трябва да се стремят към свои собствени постижения, защото това би ги отличило.