Турският бизнес си е поставил за задача износът да надмине заплануваните 169 млрд. долара през 2018 г., достигайки 170-175 млрд. долара и да има още по-сериозна роля в икономическия растеж на държавата.
"Надяваме се, че износът в Турция ще допринесе положително за темпа на растеж на страната тази година с 1-1.5%", заяви председателят на Турската асоциация на износителите Мехмет Буюкекши.
Буюкекши отбеляза, че цените на суровините ще имат значително въздействие, тъй като страната е вносител на петрол.
Миналата година износът на Турция достигна стойност от 157.1 млрд. долара, което е вторият най-голям износ в историята на турската република, с 10.2% годишно увеличение.
Въпреки това, вносът на южната ни съседка се увеличи със 17.92% до 234.2 млрд. долара през 2017 г., което е дефицит от 776 млрд. долара във външнотърговското салдо.
Турция ускори работата по насърчаване на износителите да участват в платформите за електронна търговия, тъй като страната изостава по този показател.
"Министерството на икономиката ще подкрепи 80% от абонаментните такси, когато турска компания се присъедини към глобален уебсайт за електронна търговия, който е сред първите 3, що се отнася до процента на кликванията", каза Буюкекши.
Останалата част от сумата ще бъде покрита от асоциацията на износителите. Тази програма на министерството ще продължи 3 години.
До момента 10 161 турски компании са се присъединили към платформите за електронна търговия. Целта е техният брой да се увеличи до най-малко 25 000 през 2018 г.