Volkswagen ще разчита на испанската си марка Seat да поведе атаката за завладяване на растящия пазар на по-евтини електрически автомобили, опитвайки да завземе пазарен дял от вече установени конкуренти като Nissan и Renault.
От следващата година Seat ще започне производството на шест хибридни и изцяло електрически модела. Испанската компанията ще поведе и разработката на платформа за малки електрически модели, която ще бъде използвана от цялата VW група, която включва и Skoda и Audi. Целта е производството на електромобил с цена под €20 000.
Новият проект идва само две години, след като Seat отчете първата си печалба от десетилетие и показва, че испанският бранд вече е истински ценен актив в германската група, вместо да ѝ тежи. Благодарение на новия спортен подбранд Cupra и SUV-моделите Ateca и Arona, от които традиционно компаниите печелят далеч повече, оперативната печалба на Seat почти се удвои през 2018 г. до €223 милиона. Продажбите достигнаха рекордните 517 600 автомобила, а приходите - €9,99 милиарда.
През 2020 и 2021 г. ще има хибридни версии на Leon, Tarraco и Leon Cupra, както и електрически на Mii и el-Born. Очаква се моделите на ток да достигнат около 4-5% от продажбите през 2021.
Цена от €20 000 за електромобил означава, че това ще бъде най-евтиният модел на пазара и ще бъде достъпен за широк кръг купувачи. Първите коли на новата платформа, която все още е в разработка, ще излязат на пазара около 2023 г.
Арндт Елингхърст от Evercore ISI посочва, че към момента би било невъзможно подобен автомобил да донесе печалба със сегашните технологии.