На фона на бързото развитие на местната икономика сега Виетнам има за цел да си спечели дял на автомобилния пазар. И за тази цел пуска първия си собствен бранд коли, които обаче производителят ще продава на загуба.

"Ние няма да правим печалби. Към момента все още губим пари от автомобилите, които продаваме", признава председателят на VinFast Ле Ти Ту Тиу, част от Vingroup, пред Bloomberg.

Компанията е поставила официално начало на продажбите на първия си модел на 14 юни, като се надява с него да спечели потребителите в една от най-бързо растящите икономики в света.

За да се пребори с лидерите на пазара в лицето на гигантите Toyota, Ford и Honda производителят предлага колите на ниски цени.

Дебютантът хечбек Fadil се продава за 394,9 милиона донга или 16 950 долара. Седаните се продават за 990 милиона донга, а спортните автомобили - за 1,4 милиарда донга.

"Ние започнахме бизнеса си на първо място, за да се насочим към местния пазар", обяснява Тиу. "Засега навлизането на автомобилите в страната е много слабо. Има огромен потенциал за развитие през следващите няколко години", допълва той.