Германия тръпне в очакване какво ще бъде решението на най-висшият административен съд относно съдбата на 15 милиона дизелови автомобила в страната, предава Reuters.
Съдът в Лайпциг бе сезиран да прецени дали градовете ще могат да издават забрани за движение на по-замърсяващите автомобили с дизелови двигатели. Те са под светлината на прожекторите, след като през 2015 година Volkswagen призна, че е лъгала по време на пробите за вредни емисии благодарение на измамен софтуер.
Случаят предизвика световен отзвук и зараждане на настроения срещу дизеловите автомобили, които преди 20 години бяха представяни като по-безвредни за природата, благодарение на по-малкото количество въглероден диоксид, което произвеждат.
Автомобилните производители не стоят със скръстени ръце и предложиха няколко варианта за избягване на тотална забрана, включително постигнаха съгласие за пренастройване на софтуера на 5,3 милиона дизелови автомобила.
Природозащитни организации обаче настояват за ремонти и подмяна на части. Германската група ADAC пресмята, че този вариант би струвал между 1 400 и 3 300 евро за автомобил, който вече отговаря на стандартите Euro 5, и може да намали замърсяването от дизеловите автомобили с до 70%.