Ford Motor представи новата пърформънс версия на Mustang - Mach 1, който отново ще бъде над Mustang GT в тяхната продуктова линия, предаде CNBC. Стартовата му цена ще е 50 хил. долара в САЩ, което е с почти 14 хил. долара от Mustang GT, посочват и от Motortrend.

В новия си вид, Mach 1 ще идва с 5-литровия Coyote V8 двигател, който при 7 хил. оборота ще осигурява 480 к.с. и въртящ момент от 570 Nm. Така, въпреки че всмукателният му колектор, корпусът на масления филтър и кулерът му са идентични с тези при Shelby GT350, Mach 1 ще е една идея под Bullitt като представяне, като самият двигател между двете не идентичен с топ версията.

Снимка 484211

Източник: Ford Motor

Докато Mach 1 е представен само с един "избор" на двигател, пърформънс моделът ще се предлага с две трансмисии. Едната от тях - шестстепенната ръчна TR-3160, е взета също от Shelby GT350, а другата е невероятният 10-степенен автоматик на Ford 10R80, която идва в топ версиите на някои модели F-150, Mustang, Expedition, Lincoln Navigator и др., през последните три години.

От компанията обещават, че при десетстепенната трансмисия са подобрили преобразователят на въртящия момент и са добавили кулер, който допълнително увеличава охлаждането на маслото със 75%.

Ford ще произвежда луксозни и спортни версии на своя SUV Puma в Румъния

Ford ще произвежда луксозни и спортни версии на своя SUV Puma в Румъния

Американският автомобилен производител разширява новата гама Puma с допълнителни опции

При окачванията, купувачите на Mustang Mach 1 ще имат избор между два варианта. Базисният модел, в който са вложени още спирачките от Mustang GT, електрически сервоусивател на волана, втвърдени амортисьори MagneRide. От Shelby пък са взети задният дифузер и кулерът за задния мост.

Моделът излиза стандартно на 19-инчови стоманени петребрени джанти, които напомнят за оригиналния Mach 1, които са с 1,27 см. по-широки от джантите на Bullitt. Те ще се предлагат с гуми Michelin Pilot Sport 4, а за спирането на Mach 1 ще се грижат шестбутални апарати Brembo отпред и еднобутални отзад, произведени от PerfPack. Дисковете са вентилирани.

Снимка 484210

Източник: Ford Motor

Подобреният пакет Handling пък ще предлага 20-инчови гуми като при Shelby GT350, както и раздувки на калниците за още по-широки варианти. Той ще излиза и с някои подобрения при аеродинамичността.

Вътре като екстра могат да бъдат поръчани кожени седалки Recaro, а стандартно на таблото е монтиран 12,3-инчов дисплей със скоростомера и оборотомера. Интериорно ще се предлага широка гама от тапицерии, също като екстри.

Първото поколение на легендарния Mustang Mach 1 беше създадено през 1968 г., а целта на "пони колата", както в САЩ се наричат относително достъпните спортни купета, беше да осигури значително по-добро представяне от Mustang GT. За целта, най-мощната версия на колата беше оборудвана със 7-литровият V8 Cobra Jet FE двигател (340 к.с. и 597 Nm въртящ момент), а "най-малките" възможни агрегати бяха 5,8 литра V8.

18 май: GM, Ford и Fiat Chrysler отварят някои ключови заводи в САЩ

18 май: GM, Ford и Fiat Chrysler отварят някои ключови заводи в САЩ

Гигантите изготвят протоколи за безопасност за работниците си

Първите Mach 1 стават толкова популярни, че от Ford спират производството на GT. Името на модела идва от числото на Мах, като Мах 1 = 1234,8 км.ч., което е по-бързо от скоростта на звука, и е избрано след като самолетът Concorde за пръв път я надвишава в полет на 2 март 1969 г.

След като второто поколение на Mustang Mach 1 се произвежда до 1978 г., четвъртото, както го наричат от Ford, е пуснато за кратко през 2003 и 2004 г., но след това моделът е преустановен.